4-daagse masterclass

Business Design Thinking

Durf innoveren in een complexe bedrijfsomgeving met de Design Thinking methode. Download de brochure:

  • Ontdek nieuwe (business) opportuniteiten die inspelen op de reële noden van jouw gebruikers.
  • Maak kennis met een ruime waaier aan tools en co-creatietechnieken om tot nieuwe inzichten te komen.
  • Leer hoe je complexe innovatieprojecten tot een goed einde kan brengen.
  • Ga aan de slag via praktische workshops en oefeningen.
  • Vertaal de leerstof naar een businessmodel en aanzet tot implementatieplan.
  • Data: 23 en 24 april + 7 en 8 mei, telkens van 9u tot 17u

 

 

Remco Lenstra, 2018:

"Design Thinking biedt jou skills die je in de toekomst steeds meer zal nodig hebben binnen management"

Tijdens deze masterclass krijg je niet alleen alle nodige theoretische kennis aangereikt, je gaat vooral zelf aan de slag via praktische workshops en oefeningen.

Hiervoor maak je gebruik van verschillende tools zoals strategie-sprint, stakeholdermapping, persona-tool, observatie, affiniteitsdiagram, research wall, designbrief, PSS-prototyping, customer journey mapping, service blueprint en business modelling.

Download de brochure

Masterclass Business Design Thinking  AMS-cursisten getuigen.

Waarom je deze masterclass moet volgen

Nu innovatie tot het takenpakket van iedereen lijkt te behoren, is het belangrijk om te begrijpen hoe het werkt. Design thinking biedt een proces en tools die bewezen werken. Bovendien verander je door design thinking al doende de wijze waarop je zelf denkt. Je wordt effectief beter in innovatie.

Innoveren is samenwerken.Het zit niet verborgen in de silo vanhet ‘innovatiedepartement’. Er wordt veel gepraat over transversale en multidisciplinaire teams die complexe projecten moeten doorlopen. De werkvormen binnen design thinking zijn afgestemd om continu stappen te blijven zetten en het maximale resultaat uit de capaciteiten van de groep te halen.

Bekijk de programmapagina

Laat je inspireren

Hoe ga je om met toenemende complexiteit op de werkvloer?

“Vroeger konden we de scope van ons dagelijks werk redelijk goed inschatten. We werkten in complexe organisatiestructuren maar we hadden relatief eenvoudig werk. Vandaag de dag wordt er van ons verwacht dat we proactief, ondernemend en innovatief zijn. Onze organisaties worden eenvoudiger, maar ons werk en verantwoordelijkheden steeds complexer.”

Lees de blog

 

Design Thinking:
3 valkuilen van de hype

“Iedereen heeft de mond vol van Design Thinking en er ontstaat ook steeds meer begripsverwarring. Om deze strategie afkomstig van de ontwerpsector op een duurzame manier in te passen in je organisatie, is er meer nodig dan eigen diensten, producten en verhalen kortstondig marineren in een bakje Design Thinking, en dan vooral meer kennis.”

Lees de blog

 

Wat business professionals van designers kunnen leren

“Ondanks dat er veel opportuniteiten zijn binnen de advocatuur, gaat innovatie er traag. Technologische evoluties zijn een trigger, maar ik ben ervan overtuigd dat de innovaties, die het meest toegevoegde waarde zullen leveren, zullen voortkomen uit het innoveren van het businessmodel, eerder dan innovaties op het vlak van de juridische diensten of producten.”

Lees de blog

 

Van inzicht naar innovatie 

In een snel veranderende wereld volstaat het niet om ‘gewoon’ producten of diensten af te leveren. Organisaties moeten innoveren om te overleven, maar dat gaat niet vanzelf.

Ze moeten hierbij rekening houden met de noden en wensen van klanten, hun emotionele behoeften leren kennen, durven prototypen, nieuwe samenwerkingsvormen aanleren, enz. Door de Design Thinking-aanpak toe te passen op jouw businessstrategie, zorg je ervoor dat jouw innovatie slaagt.

Het zal de manier waarop jouw organisatie innoveert en de manier waarop jij zelf uitdagingen benadert, drastisch veranderen. Het is iets wat je gemakkelijk zelf kan aanleren, in slechts 4 dagen tijd.

Download de brochure

Wat kan je binnen jouw onderneming met Design Thinking bereiken